... Při pokusu o první jarní sekání jsme se smutkem museli připustit,
že náš traktůrek má již nejlepší léta za sebou a bez důkladné údržby si už nezasekáme.
Jako zásadní jsme identifikovali problém s převodovkou traktůrku a to jak na řetězovém pohonu, tak zřejmě i uvnitř.
Začali jsme tím, že jsme převodovku demontovali ...
... Po rozebrání jsme omrkli řetěz, zuby na kolech a zaplakali jsme ...
... Objednali jsme nová kola, řetěz máme nový od podzimu ...
... Po namontování nových kol a řetězu ujel traktůrek asi 50 m a zastavil se za ukrutného cvakání a klepání...
... pochopili jsme, že legrace skončila a čeká nás generálka ...
... Převodovku jsme převezli do "dílny", úplně ji rozebrali...
... a nestačli se divit ...
... všechny pracovní plochy byly krapet za zenitem svých nejlepších let, ložiska doložiskovala, kluzná pouzdra doklouzala ...
... a tak jsme se obrátili na odborníka s bruskou, soustruhem a frézou, který ví, jak na to ...
... a tak zatím co odborník brousil, frézoval a soustružil, my šli jednodužší cestou, rozebrali jsme i ten žalostný zbytek, odborně ho umyli a čekali jsme na výsledek od odborníka ...
... na výsledky práce jsme se nemohli dost vynadívat ...
pracovní plochy byly jako nové, úhly byly pravé, čepy byly pevné a kluzná pouzdra se opět klouzala...
... zkrátka radost pohledět ...
... základní problém v převodovce je směr vpřed a vzad...
... pokochejte se s námi, nově nabroušené zuby zapadají jako čelisti REXE - jak kousnou, tak drží ...
... spojka nahoře = vpřed ... ... spojka mezi = volnoběh ... ... spojka dole = zpět ...
... nalisovali jsme nová ložiska ...
... pár pohledů na závěr montáže a nakonec hotová převodovka připravená k namontování do traktůrku ...
... a tak jsme se zgenerálkovali převodovku traktůrku ...